Een stapsgewijze aanpak
voor een optimaal resultaat.

Personen en/ of bedrijven met een hulpvraag op het gebied van digitaal werken kunnen bij TTL terecht. Twijfel je of jouw vraag past bij wat ik aanbied, neem dan ook gerust vrijblijvend contact op. Samen verkennen we of TTL iets voor jou/ jullie kan betekenen. Is dit het geval, dan plannen we een intakegesprek. Tijdens dit gesprek maak ik nader kennis met jullie (bedrijf) en onderzoeken we welke vragen er liggen.

Elk ondersteuningstraject dat ik aanbied is maatwerk; volledig afgestemd op de specifieke behoeften en wensen van de klant. Wat we gaan doen en hoe we aan de slag gaan, zal ik na de intake uitwerken in een kort voorstel. Deze krijg je zo spoedig mogelijk samen met een offerte toegestuurd. Ben je hiermee akkoord, dan stemmen we de laatste praktische zaken af en gaan we aan de slag! Gedurende het traject houden we nauw contact om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen en de beoogde doelen te behalen. Zijn we klaar? Dan kom ik na een tijdje graag nog eens langs voor een “check-up” en blijf ik ook op afstand beschikbaar voor het bieden van digihulp bij kleinere vragen.

Professional organizing

De website van de NBPO omschrijft de professional organizer als volgt:

“Een professional organizer is een expert in het aanbrengen van rust, ruimte en overzicht. Het is een praktische coach die jou begeleidt bij het maken van keuzes over spullen, documenten en tijd.” (NBPO, 2023)

In mijn trajecten werk ik volgens de principes van professional organizing. Stapsgewijs brengen we samen structuur en overzicht terug. Mijn aanpak is persoonlijk, praktisch en procesmatig. Ik neem graag eerst de tijd om jou en jouw bedrijf goed te leren kennen, zodat ik oplossingen kan aandragen die ook werkelijk bij jou/ jullie passen. Wat het ook is, we houden het praktisch. Simpele acties die snel ingevoerd kunnen worden en weinig investeringen vragen. Ik neem daarbij graag de tijd om zaken helder en duidelijk uit te leggen, zodat jij en je collega’s snel ermee aan de slag kunnen.

De fases van een ondersteuningstraject

Tijdens persoonlijke gesprekken brengen we de huidige situatie in kaart. Wat is er allemaal aan documentatie, administratie, processen en beschikbare systemen? Waar liggen de grootste problemen of struikelblokken? Wat werkt wél en moet behouden worden? En ook zeker belangrijk; wat heeft prioriteit om aan te pakken? 

Een zeer praktisch maar vaak cruciaal onderdeel van het traject. Samen gaan we door de rommel heen. Dit kan betekenen het doorlopen van documentmappen, het uitzoeken van een overvolle mailbox of het inscannen van papierstapels die al een tijd liggen weg te stoffen.

Opruimen is voor velen geen geliefde klus en kan tijdrovend zijn. Ik help je om dit effectief op te pakken. Indien gewenst kan ik ook delen van het werk samen met je doen of zelfs op afstand overnemen.

 Al doende geven we alles een plek en betekenis. Denk aan documenten, mappen maar ook processen en applicaties. Wat hoort waar? Hoe komen zaken goed samen tot een geheel?

Deze fase loopt vaak samen met de tweede fase (opruimen). Tijdens het uitzoeken van de “rommel” denken we al actief na wat waar geplaatst moet worden en richten we de nodige locaties, applicaties, mappen en categorieën in.

Een mooie nieuw ingericht systeem ligt voor je klaar. Nu begint het echte werk! Om de implementatie van het nieuwe systeem te laten slagen werken we samen aan de menskant van het geheel. Wie gaat het nieuwe systeem gebruiken en hoe? Welke afspraken moeten er met elkaar gemaakt worden? Hoe houden we het geheel werkbaar? En wie gaat het onderhouden? Samen werken we de praktische vragen uit om van het nieuwe systeem ook werkelijk een succes te maken. 

Een goede werkomgeving staat of valt met de gebruikers. Tijdens de adoptiefase zetten we acties uit om het systeem ook echt “eigen” te maken en iedereen het te laten gebruiken. Mogelijke acties zijn het organiseren van een training of webinar, het regelen van een “launchmoment” met het personeel of het voorzien in praktische handleidingen zodat iedereen de nieuwe werkomgeving kan gebruiken. 

Werken we één op één? Dan plan ik graag een aantal sessies met je om te kijken hoe het werken met de nieuwe omgeving je bevalt, en hoe we deze nog meer kunnen finetunen aan jouw werk(dag).

De Toolbox van TTL

Net als dat een goede timmerman niet kan zonder een complete gereedschapskist, kan TTL niet zonder haar verzameling aan methodes, technieken en handige trucjes/ info. Deze verzameling noem ik de toolbox van TTL. Niet geheel verrassend is de toolbox een digitale verzameling van handigheidjes die je helpen bij het slim en geordend werken in een digitale werk-/ leefomgeving. Met de tools uit de toolbox aan de hand zet ik methodes, technieken en trucs in die passen bij jouw hulpvraag.

Heb je vragen of wil je meer weten over hoe ik je kan ondersteunen? Neem gerust contact op!